torsdag 3 september 2015

Tessa och Hardins förhållande stormar vidare i "När vi tvekade"


After: När vi tvekade
Författare: Anna Todd
Bokförlag: Norstedts
Övrigt: Tack så mycket för recensionsexemplar!

Beskrivning från norstedts.se

Efter en kaotisk början på Tessas och Hardins förhållande verkade saker och ting börja falla på plats. Sedan kom den förkrossande sanningen fram... Tessa visste att Hardin kunde vara elak och hans humörsvängningar plågade henne, men hon trodde ändå att han älskade henne. Så som hon älskar honom. Är Hardin verkligen den djupa och missförstådda kille som Tessa föll så hårt för? Eller var allt bara ett spel?


Tessa önskar att hon kunde lämna honom för gott. Men när hon tänker på deras passion, de stunder när de bara har varandra, är det inte så enkelt. Hardin vet att han begått sitt livs största misstag – han är på väg att förlora allt. Han kan inte ge upp Tessa så lätt. Men kan han förändras? Kommer han att kunna förändras - för kärleken?


Andra delen i Anna Todds serie om Hardin och Tessa bjuder på ännu mer drama, invecklade spel och heta scener. Trots Hardins stora svek dröjer det inte länge innan han och Tessa är tillbaka i varandras armar. Det betyder dock inte att allt är bra, nej nej. Det fortsätter vara av och på, det stormar som på de sju haven och ibland undrar jag om de faktiskt vet hur man diskuterar någonting lugnt och sansat. Mitt i allt drama undrar jag hur Tessa egentligen mår, hon känns väldigt ensam. I och med Hardin offrade hon sin mamma och Noah, men när hon inte har honom heller, vad finns då kvar?  


Något som irriterar mig är Hardins hävdande av äganderätt, att Tessa på något vis tillhör honom, det känns enbart fel. Troligtvis finns det en förklaring till hans beteende, även om den är djupt begravd. Därför är det bra att man i den här boken får läsa även ur Hardins perspektiv, förhoppningsvis kommer det hjälpa till att förstå honom och hans karaktär.

Det är väldigt typiskt fanfiction-style: mycket drama, mycket sex, mycket fram och tillbaka, mycket cliffhangers. För övrigt så är det fortfarande ett lättläst språk, vilket är ett stort plus. Jag gillar också att historien börjar bredda sig, det behövs för att hålla handlingen levande och driva den framåt. Enbart tjafs mellan Hardin och Tessa hade blivit uttjatat.  En del av tiden kan jag inte hjälpa att störa mig på det konstanta av och på, men ändå fortsätter jag läsa. 

Precis som att Hardin och Tessa inte kan hålla sig borta från varandra så kan inte jag hålla mig borta från After-serien. Med det sagt så kommer jag genast slänga mig över nästa bok!

1 kommentar:

  1. SV: Förlåt för sent svar ^^ Jag ser också fram emot att läsa "To all the boys I've loved before" :D Och du får mig verkligen att vilja läsa "I'll give you the sun" haha xD Har hört mycket gott om den, så jag får väl ta och läsa den snart ^^

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.