söndag 12 februari 2012

När jag vaknar finns du inte

När jag vaknar finns du inte
skriven av Cat Patrick
Bokförlag: B Wahlströms
Originaltitel: Forgotten
Betyg: 9/10

Handling:
London Lane är inte som alla andra sextonåringar. Varje kväll när hon går och lägger sig suddas hennes minne av dagen bort. För att kunna lev någorlunda normalt skriver London dagbok varje kväll. Glömmer hon bort att anteckna något är det som om det aldrig hänt nästa dag. Istället för att komma ihåg minnen från dåtiden, ser London minnen ifrån framtiden. Det är när hon ser en begravning som det blir komplicerat. Vem är det som begravs? Ett barn? Hennes okända pappa? Och varför kan inte London se sin nya (supersnygga!) pojkvän i framtiden? För att få rätsida på allting måste hon rota i det förflutna och ta reda på vad det egentligen var som hände när hon var fem.

Mina tankar om boken:
Jag tycker boken var spännande för man ville ta reda på om Londons framtidsminnen stämde, samtidigt var boken klurig eftersom man blev tvungen att sätta sig in Londons situation. Att hon varje morgon vaknar och har glömt allt som hände dagen före gör att man får lust att hoppa in i boken och berätta allt för henne. Boken var väldigt lättläst och jag läste ut den på en dag. Har du inte läst den, så gör det!


Bokens första mening:
Är det inte meningen att fredagar ska vara bra dagar?

2 kommentarer:

  1. Åh, vill väldigt gärna läsa den efter din (jätte bra) recension!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker verkligen att du ska läsa den! Vad roligt att du gillar min recension! :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.